Hem · Hit går ditt stöd

Projekt som vi stödjer

Under juli 2022 - juni 2023 samlade Lions Club Upsala Disa in 157 000 kr för att dela ut till lokala, nationella och internationella ändamål.

Sponsorer

Sponsorer är företag som gett flerårigt ekonomiskt stöd eller på annat sätt har stöttat Disa.

Tack alla företag som stöder Disas hjälpverksamhet

Ett stort tack till alla företag som stöder LC Disa. Stöd ni med!

Lions tältprojekt "Bring quality to life"

Lions tältprojekt är ett unikt projekt för katastrofarbete som startade 2003.

Färre ska dö i mässling

Genom att vaccinera barn mot mässling för en kostnad på 1 USD per spruta förebygger vi många möjliga hälsokomplikationer som kan uppstå om ett barn får mässling. Lions mål att samla in 10 miljoner USD för att uppfylla Gates Foundations utmaning om matchande medel, läs mera på http://www.lcif.org/SW/our-programs/humanitarian-efforts/measles/index.php

Skänker katastroftält

Lions Club Upsala Disa skänker två tält till ett sammanlagt värde av 10 000 kronor till det jordbävningsdrabbade Haiti. Tälten har plats för mellan 10 och 15 personer.