Hem · Julgåvan · Julgåvan 2023 går till 4H

Julgåvan 2023 går till 4H

http://www.lions-club-upsala-disa.se/images/verksamhet/julgavan%202023.jpg http://www.lions-club-upsala-disa.se/images/verksamhet/4-h.png

4H är en ideell barn- och ungdomsorganisation. Målgrupp 6-25 år

Vår vision: Alla barn och ungdomar ska utvecklas till engagerade, välmående och ansvarstagande människor med respekt för omvärlden. Tillsammans strävar vi mot en vision; att alla barn och ungdomar ska utvecklas till engagerande, välmående och ansvarstagande människor med respekt för omvärlden. Med mottot ”lära genom att göra” tror vi starkt på en prestationsfri verksamhet där alla välkomnas oavsett förutsättningar och egenskaper. Vi är övertygade om att det finns en medlemsresa i vår verksamhet som skapar eget inflytande, en meningsfull fritid och ett större välmående. Som en demokratiskt och ideell barn- och ungdomsorganisation lämpas 4H:s verksamhet allra bäst av unga för unga- där egna idéer, viljor och intressen får utrymme för att gro allt större.

Vad står de 4H:na för? Huvud – föreningsdemokrati för att skapa rik och meningsfull fritid Hjärta – respekt och empati för varandra och omvärlden Hand – lära genom att göra i praktiken Hälsa – fysisk och psykisk hälsa

Vår verksamhet: 4H-gårdar Lokala 4H-klubbar med egna barn- och ungdomsstyrelser Lokalt engagemang och praktisk träning i föreningsdemokrati Läger, aktiviteter och kurser

Förslag på aktiviteter

Djurhage Mobil mini 4H-gård. 4H åker med får, getter, kaniner och höns där besökarna är, men där det inte finns en 4H-gård och låter besökarna klappa, mata och lära sig om djuren. För 25 000 kr kan över 1000 barn delta.

Drop-in aktiviteter Under sommaren så välkomnas besökare på kostnadsfria drop-in aktiviteter några gånger per dag på 4H-gårdarna. Då får de träffa och mata djuren. För 25 000 kr kan över 1000 barn delta.

Lägerplats En hel lägervecka på någon av 4H-gårdarnas djurläger. Lägren pågår måndag till fredag och under lägret får barnen göra massor av aktiviteter med djuren. För 25 000 kr kan över 15 barn delta.